Op zaterdagmiddag 20 november jl. heeft het kopertrio van Continuous Brass aangevuld met saxofonist en slagwerker inspiratievolle workshops verzorgd bij fanfarevereniging ‘Eendracht Maakt Macht’ in Heerjansdam.
De middag werd gestart met een ‘concertje’ van Continuous Brass in kwartetbezetting met tenor-saxofonist Roeland Kapaan als gastspeler.
Daarna nam elke coach een groep van de fanfare onder zijn/haar hoede en werd er in 2 sessies naar een slotpresentatie toegewerkt. Hoe één en ander er uitzag en klonk kan in de door Continuous Brass samengestelde video hieronder worden bekeken. Wij komen als professionals graag ook bij uw vereniging langs.
Continuous Brass Workshops
Het kopercollectief Continuous Brass komt graag bij uw vereniging langs om een workshop te verzorgen. Voor een impressie zie https://www.trompetnet.nl/continuousbrass/workshops
Zij hebben ervaren- en gediplomeerde koperdocenten in hun gelederen en kunnen ook een saxofoondocent en slagwerkdocent leveren voor een workshop bij uw fanfare.
Ook bij Brassbands komen zij graag langs.
Voor meer informatie & contact over deze workshops zie:
https://www.trompetnet.nl/contact-2
Haags Koperkwartet “Ceremonieel, feestelijk en multi inzetbaar”
Het Haags Koperkwartet bestaat uit vier professionele musici die allen aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag hebben gestudeerd. Met hun ruime podiumervaring kunnen zij als kwartet zelfstandig maar ook in samenwerking met kerkorgel en koor gevarieerde optredens verzorgen. Het kwartetrepertoire voor de bezetting van twee trompetten en twee trombones is uitermate geschikt voor kerkconcerten en bevat werken van de Renaissance tot hedendaagse composities. Voor buitenoptredens, concertzalen en andere festiviteiten heeft het kwartet ook een speciaal lichtklassiek repertoire.
Voor meer informatie & contact over het Haags Koperkwartet
https://www.trompetnet.nl/contact-2
Klinkend Haags Koper in de volgende video’s.
Morgenmusik is een driedelige compositie voor koperblazers in 1932 gecomponeerd door Paul Hindemith. Dit werk behoort tot de Duitse traditie van het torenblazen tijdens festiviteiten. Het is een voorbeeld van wat Hindemith zelf noemde ‘Gebrauchmusik’. De compositie bestaat uit drie korte delen: een ceremoniële opening, een lyrisch middendeel en een korte sprankelende finale. Deze uitvoering door het Haags Koperkwartet is live opgenomen op 2 oktober jl. in de St. Jacobuskerk in Den Haag tijdens het Vierne Festival.
Fugue in g-minor van Jacques Hotteterre (1674-1763) komt uit zijn Sonata no. 1, opus 3 bewerkt voor koperkwartet door Michel Rondeau. Deze opname is live uitgevoerd door het Haags Koperkwartet op 2 oktober jl. in de St. Jacobuskerk te Den Haag tijdens het Vierne Festival.
Een fuga (van het Latijnse fugere, vluchten) is een muziekvorm waarin meerstemmigheid (contrapunt) en gevarieerde herhaling een hoofdrol spelen. Deze vorm ontwikkelde zich in de 18e eeuw uit verschillende soorten contrapuntische composities als de ricercares, capriccio’s, canzones, en fantasia’s.
In 1959 componeerde de Belgische componist Flor Peeters zijn ‘Entrata Festiva, opus 93 – Processional & Recessional’ voor orgel, twee trompetten, twee trombones, pauken en unisono koor ad libitum. Hij droeg dit werk op aan zijn goede vriend en leerling Leopold Sluys.
In de volgende video de live-uitvoering van Entrata Festiva, onlangs uitgevoerd in de St. Jacobuskerk in samenwerking met organist Jos Laus en paukenist Frans Asselman.
In de volgende video feestelijk koper met een uitvoering van ‘The Prince of Denmark’s March’ van Jeremiah Clarke in een arrangement van Matthijs Valkenwoud voor koperkwartet, orgel en pauken.
Meer over het Haags Koperkwartet ook in het Engels op:
https://www.trompetnet.nl/haags-koperkwartet
Het Haags Koperkwartet is te volgen op Facebook:
https://www.facebook.com/haagskoperkwartet
Haags Koperkwartet “Mag ik u voorstellen”
Sinds 2015 speelt hij in meerdere bijzondere ensembles met uiteenlopende combinatie van instrumenten, zoals het Triple Berry Trio, Duo Beyond Limits en Duo Hartman – Van IJzerlooij. Voor kleinere ensembles bemiddelt hij tevens via TNCB Productions.
Haags Koperkwartet “Mag ik u voorstellen”
Mag ik u voorstellen: “Cyril Scheepmaker bastrombonist bij het Haags Koperkwartet”
Cyril Scheepmaker begon op 11-jarige leeftijd bij de Wateringse Harmonie de Phoenix met trompetspelen. Daarna kreeg hij les van Jan Buurman, hoornist bij het Residentie Orkest en later bij Theo Laanen, 1e solotrompettist bij het Residentie Orkest. De laatste adviseerde Cyril om over te stappen op trombone en na lessen te hebben genomen bij Piet van Dijk, trombonist bij het Residentie Orkest, ging hij studeren op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Daar studeerde Cyril bij Art Moore, 1e solotrombonist bij het Residentie Orkest. In 1986 behaalde hij het DM- en UM-diploma. Na zijn studie volgde Cyril lessen bij Edward Kleinhammer, bastrombonist bij het Chicago Symphony Orchestra en Roger Bobo, tubaïst bij het Los Angeles Philharmonic Orchestra.
Voordat Cyril ging studeren speelde hij bij de muziekkapel van de Genie tijdens zijn militaire dienstplicht. Na zijn studie was Cyril werkzaam als bastrombonist bij het Orquesta Sinfonica de Madrid in Spanje, het Opera Forum Filharmonisch Orkest, het Radio Symfonie Orkest, de Radio Kamer Filharmonie en het Radio Philharmonisch Orkest.
Daarnaast remplaceerde Cyril bij veel andere Nederlandse symfonieorkesten, speelde ook bij het Nederlands Blazers Ensemble en het Nederlands Fanfare Orkest. Jazz spelen is Cyril ook niet vreemd want hij speelde bij enkele gerenommeerde Jazz Ensembles zoals ‘Peter Ypma+Eleven’ en ‘Rhythm and Brass+one’. Tegenwoordig speelt Cyril naast het Haags Koperkwartet ook bij het ‘The Hague Jazz Project’.